Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) реши, че при продажбата на стоки или услуги в по-големи количества не е допустимо да се предлагат като отбив стоки или услуги, различни от продаваните.
Даването на отстъпка под формата на стоки или услуги при закупуване на по-големи количества е обичайна практика в търговския оборот, която е от полза за предприятията и потребителите. Отбивът следва да е под формата на отстъпка от продажната цена или на натурална отстъпка - допълнителни количества от стоките или услугите.
Когато обаче, вместо отбив, заедно с продаваните стоки или услуги се предлага стока или услуга от друг вид, това би довело до налагане на непазарни методи за продажба, а оттам до изкривяване на пазарното търсене и увреждане интересите на конкурентите, коментират от антимонополния орган.
Подобно предлагане подменя функциите на отбива като такъв и създава предпоставки за заобикаляне на закона, тъй като предлаганата стока или услуга, различна от основната, представлява всъщност добавка, която следва да бъде забранена.