Завод за ремонт на метровлаковете ще бъде отворен до края на седмицата в София. Кметът Йорданка Фандъкова и ресорния министър Ивайло Московски посетиха вчера разширението на депо „Обеля”, където ще се обновяват мотрисите.
Новият завод ще осигури 150 работни места. В него ще има четири халета. Tри от тях ще са с канали и коловози. Те ще са оборудвани с крикове за повдигане на цели влакове. В четвъртото помещение ще се ремонтират възли. В сградата ще има и склад за резервни части, както и специална зала за механично миене и боядисване на вагоните.Освен това е направена и леглова база за ватманите, обяснява в. "Монитор".
„Работната им смяна започва в 4 часа сутринта и трябва да осигурим почивката и възстановяването им”, обясни шефът на „Метрополитен” Стоян Братоев.
„Преди построяването на канален струг всеки влак се е разглобявал и тези елементи са се транспортирали в БДЖ за престъргване”, обясни Йорданка Фандъкова. По думите й процедурата е отнемала около 5 дни, а вече ще се извършва само за 3 часа.
С новата технология вече ще могат да се ремонтират едновременно по четири метровлакчета. В момента мотрисите са 42, а предстои да се увеличат с още 10.
Проектът, който се финансира по ОП „Транспорт”, е на стойност 17 млн. лв. Заводът е построен по чешки модел, а техниката е специално поръчана от Австрия и отговаря на всички световни стандарти.
Разширението на депото в кв. "Обеля" е част от Етап II от проекта за разширение на метрото в гр. София, който включва двата изградени лота: лот 1: „ж.к. Обеля – Надлез Надежда” (с дължина 4,15 км и 4 метростанции) и Лот 2: „ж.к. Младост І –бул. Цариградско шосе” (с дължина 2,2 км. и 2 метростанции). По същия проект бяха закупени и 18 нови метровлака, обяснява МТИТС.
В ход е и работата по отсечката от бул. "Цариградско шосе" до Летище София и в кратки срокове ще започне изграждането на отсечката от кв. "Младост 1" до Бизнес парка в кв. "Младост 4". Тези две отсечки са част от Етап III от проекта за разширение на метрото и също се финансират по ОП „Транспорт”. Новият проект бе одобрен от Европейската комисия в края на 2012 г.