Отдават на концесия жп гарата в Пловдив

22.08.2012 | 15:28
по статията работи: Лили Бончева
Концесионерът трябва да инвестира не по-малко от 10,2 млн. лв. за 35-годишния срок на ползване на съоръжението
Отдават на концесия жп гарата в Пловдив
Снимка: Булфото

Централната жп гара в Пловдив ще бъде отдадена на концесия. На днешното си заседание правителството откри процедурата за това, съобщи пресслужбата на кабинета.

Концесионерът ще трябва да поеме задължението да изгради автогара, два ескалатора, три пътнически асансьора, многофункционална обслужваща сграда, включваща помещения за магазия, колетно отделение, спедиция, пощенски услуги, обществени тоалетни, пералня със сушилня и гладачно отделение, офиси, хотел от тип „транзитен”, търговски обекти и места за разполагане на рекламно-информационни елементи.

Срокът на концесията ще е 35 години.

Инвестициите за първите 4 години трябва да са в размер не по-малък от 9 380 650 лв. без ДДС, а за целия срок на концесията – не по-малко от 10 204 430 лв. без ДДС.

Концесионерът ще бъде определен в открита процедура.

Пет са критериите за комплексна оценка на офертите, които ще бъдат подадени – размер на годишното фиксирано концесионно плащане (с относителна тежест 50 на сто), размер на променливото концесионно плащане (с относителна тежест 20 на сто), срок за въвеждане в експлоатация на строежите (с относителна тежест 20 на сто), предложение за инвестиционна програма (с относителна тежест 5 на сто) и бизнес предложение (с относителна тежест 5 на сто).

Според правителството предоставянето на концесия за строителство на централната жп гара в Пловдив ще създаде условия за обезпечаване в полза на държавата на дейностите по модернизация на гаровия район, за привличане на допълнителен трафик на пътници, на приходи за държавата от концесионни плащания, за извършване на ново строителство, за въвеждане на нова номенклатура от стопански дейности и търговски услуги и за откриването на нови работни места.

Припомняме ви, за намерението не само жп гарата в Пловдив, а и тези във Варна и Бургас да бъдат отдадени на концесия, беше съобщено през ноември миналата година. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев обясни тогава, че идеята е гарите да се обединят с автогари и там да се развива съпътстваща търговска дейност.

Той заяви, че с парите от концесията ще се влеят свежи финанси в БДЖ. Железопътният превозвач има сериозни финансови проблеми, а от днес (22 август) е и без изпълнителен директор, след като Йордан Недев подаде оставка.

Гарите в Берлин, в Прага и във Вашингтон са отдадени на концесия, като моделът се счита за успешен и печеливш.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...