Общо 86 проекта на български ПР агенции се бориха за престижните награди на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) тази година. Снощи на елегантна церемония в хотел „Кемпински“ бяха отличени най-добрите от тях. Econ.bg беше медиен партньор на събитието.
За наградите BAPRA Bright Awards, кампаниите, представени от агенциите, бяха разделени в общо 7 категории: "Кампания за устойчиво развитие, "Cпециално събитие", "Иновативна кампания", "Кампания от вътрешен ПР отдел", "Комуникационна кампания на годината", "Комуникационна кампания в публичния сектор" и "Агенция на годината".
Снимка: БАПРА
Журито, оценяващо кандидатите, включва 20 международни ПР специалисти. Трима от тях, Янина Дюбейковская, Андрю Джонсън и Юрген Ганголи присъстваха на церемонията. Председателят на журито, Дейвид Галахър, не успя да дойде, но компенсира липсата си със специално видео обръщение. „Всички кандидатури, които разгледахме, баха невероятни. Смятам, че успаха да постигнат фантастичен резултат за своите клиенти“, каза той.
Събитието беше открито от председателя на БАПРА Николай Неделчев. „За 5 години освен хронологичното порастване на наградите, има и такова на броя на заявките за кандидатстване“, каза той. „Най-положително обаче е това, че има израстване в качествен аспект. Това, което ще видите, са неща, които могат да се мерят с най-доброто в Европа“, допълни Неделчев.
Големите отличници на вечерта бяха хората от екипа на All Channels Communication Group. Освен, че грабнаха призовете за „Иновативна кампания“, „Комуникационна кампания“ и „Кампания за устойчиво развитие“, те станаха носители на най-престижната награда за „Агенция на годината“.
Със своя проект „Писмо за промяна“, големите победители успяха да насочат общественото внимание към проблемите на хората с невромускулни заболявания. „Подобен тип кампании много рядко ни стиска да се случат, но резултатът на нашата беше огромен - очакваме промени в законодателството, както и вече имаме обещанието на здравния министър Таня Андреева 300 хил. лв. да бъдат отпуснати за страдащите от подобни заболявания“, казаха от екипа.
Снимка: БАПРА
В категорията „Специално събитие“ беше отличен проектът „Живей активно“ на APRA PORTER NOVELLI. “Много е лесно да живееш активно, просто трябва да се движиш, да се храниш балансирано и да се усмихваш повече“, каза представителката на агенцията. „Очаквайте деветото поредно издание на „Живей активно“, обеща тя.
Наградата за кампания, организирана от вътрешен ПР отдел отиде при Vivacom за тяхната Viva Shine, а отличието за „Комуникационна програма в публичния сектор“ грабна екипът на APRA Porter Novelli за своята „Една легенда оживява“.