До 22 месеца трябва да бъде завършена Западната дъга на Околовръстното шосе на София.
Това стана ясно по време на символичната първа копка на разширяването на първия участък от 3 км. То ще бъде изпълнено от Обединение „Трейс СОП” ДЗЗД и ще свързва магистрала „Люлин“ и река
Какач. Индикативната стойност на проекта е 62 млн. лв. В тази сума влизат 50 млн. лв. инвестиция в строителните дейности и 12 млн. лв. за отчуждаване на имоти в балканизирания район. Средствата
идват от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма (ОП) „Транспорт“ 2007-2013 г.
Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова, която присъства на днешното събитие, обясни, че три съоръжения трябва да бъдат построени в първия участък. В това число влиза мост над река
Какач, кръстовище на 3 нива, което ще минава над булевард „Сливница“, както и естакада и кръгово кръстовище при бул. „Царица Йоана“.
Павлова коментира, че "тапата", която се образува в началото на магистрала „Люлин“ ще бъде избегната. След завършване на строителните работи ще може да се пътува без светофари от Южната дъга до
Калотина. Министърът определи цената от около 60 млн. лв. като напълно нормална за подобен проект.
От своя страна председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Лазар Лазаров обясни, че до края на годината трябва да бъде избран строител и на втория етап от Западната дъга. Той ще
свързва река Какач и Северната скоростна тангента на столицата. Дължината на този участък е около 4 км.
Идейни проекти има както за втория участък на Западната дъга на столицата, така и за Северната скоростна тангента. Лазаров коментира, че вторият 4-километров участък ще бъде по-лесен за реализация
и минава „през ливадите“. Индикативният срок за изпълнение на тази отсечка ще бъде 15 месеца.
По време на днешното събитие министър Павлова беше категорична, че все още е рано да се говори за цялостно завършване на околовръстното шосе на София. Тя добави, че през пролетта на следващата година трябва да започне строежът на Северната скоростна тангента и скоростния път София-Калотина. Индикативната стойност на двата проекта е около 200 млн. лв., които са осигурени от ОП „Транспорт“.
Снимки от започването на ремонта на Западната дъга на Околовръстното шосе на столицата може да разгледате тук.