"Тази година беше поредната в кризата, от която българският туризъм излиза с добри резултати и самочувствие въпреки глобалните проблеми". Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков на снощната церемония за връчване на годишните награди на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за 2011 г.
Министърът отчете, че и през 2011 г. отчитаме приблизително с 4,5% ръст на туристите и на приходите до края на октомври. "Не са много браншовете, които за последните три години могат да съобщят такива цифри", подчерта Трайков.
По време на изказването Трайков отбеляза, че през тази година страната ни реализирала три силни рекламни кампании в Русия, Германия, Великобритания. Направена е кампания за насърчаване на вътрешния туризъм. Пуснат нов туристически портал с версии на девет езика, съобщиха от МИЕТ.
С 4 млн. лв. повече са средствата в бюджета за туристически маркетинг и реклама за следващата година в сравнение с 2011 г., каза още Трайков.
Трайчо Трайков връчи наградата на БХРА за морски четиризвезден хотел на „Реджина Мария СПА".