Официално започна електронният обмен между 5 държавни администрации*

06.12.2011 | 13:31
по статията работи:
В министерствата, които не спазват сроковете за изпълнение на поставените задачи, ще се сменят министрите, информира премиерът Бойко Борисов
Официално започна електронният обмен между 5 държавни администрации*

*Информацията е актуализирана към 17 ч.

От днес стартира електронният обмен на документи между пет държавни администрации - Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), Министерството на външните работи, Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Агенция "Пътна инфраструктура" и ДП "Ръководство въздушно движение".

След днешното откриване, на което присъстваха премиерът Бойко Борисов и министърът на транспорта Ивайло Московски, администрациите ще получават и изпращат документи по електронен път и ще използват една и съща документна система, информира пресцентъра на МТИТС.

В министерствата, които не спазват сроковете за изпълнение на поставените задачи, ще се сменят министрите. Това заяви премиерът Бойко Борисов. Той допълни, че новата система трябва да бъде внедрена във всички министерства в срок до 8 месеца и така ще се контролира работата на държавната администрация, информира Dariknews.bg.

"От електронната система се очаква да спести време, да повиши ефективността на извършваните дейности и също така да намали разходите на ведомствата", коментира министър Московски.

Според изчисленията му от въвеждането на документооборотната система на МТИТС през 2003 година досега са обработени над 370 хиляди документа. За тази година досега са постъпили почти 50 хиляди книжа, като спестените средства само от министерството след въвеждането на електронния обмен ще възлизат на 300 хиляди лева.

"На всеки пазар има търсене и предлагане. В момента обсъждаме как да увеличим предлагането на електронни услуги, но трябва да се стимулира и търсенето. Затова е добре да помислим да даваме безплатен електронен подпис на всеки българин, който го поиска". Това предложи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков по време на демонстрация на възможностите за електронен обмен на информация между държавните институции.

Целта на МИЕТ е до края на първото тримесечие на 2012 година да има портал за електронно деловодство, през който всички граждани и фирми да могат да подават документи, подписани с електронен подпис, в деловодството на министерството, допълни Трайков.

Чрез планираното въвеждането на електронно деловодство в МИЕТ всеки гражданин ще може да следи докъде е стигнала неговата преписка и да получава бързо, лесно и удобно отговори от администрацията.

"В рамките на 2012 г. планираме да намалим с 80% вътрешно-ведомственият обмен на хартиени документи и да въведем пет електронни услуги в туризма", подчерта Трайков.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 10.04   428 г. – Несторий става патриарх на Константинопол. Три години по-късно е свален от поста заради обвинения в ерес. 837 г. – Халеевата комета прави най-близкия...