Очаква се ръст на разходите за върнати пратки до 18.1 милиарда евро тази Коледа в цяла Европа

22.12.2022 | 09:30
по статията работи: econ.bg
Очаква се ръст на разходите за върнати пратки до 18.1 милиарда евро тази Коледа в цяла Европа

Този празничен сезон коледните подаръци вероятно ще се движат с по-голяма скорост от тази на пилот от Формула 1, докато стигат до получателите си. Доставки на онлайн поръчки са регистрирани с ускорение, подобно на това при моторни състезания и изстрелвания на ракети, споделя  доставчика на устойчиви опаковки Ди Ес Смит. Също така, компанията разкрива, че екстремните гравитационни сили могат да доведат до зашеметяващата сума от 18.1 милиарда евро за рекламации тази Коледа.

За да внесе яснота за трудните условия, на които опаковките трябва да издържат, за да достигнат до потребителите в перфектно състояние, Ди Ес Смит експериментира с „акселерометри“, които проследяват скоростта на пратката по време на нейното пътуване и предоставят данни, които след това могат да обяснят щетите, които претърпява.

Изследването на Ди Ес Смит показва, че стандартен онлайн колет е подложен на гравитационни сили до астрономическите 50Gs. Това е повече от пет пъти над нивото на ускорението, при което опитен астронавт би загубил съзнание (9Gs*) и 10 пъти над ускорението на увеселително влакче (5Gs**).

Подробностите за експеримента идват на фонa на данните, че почти половината (45%) от европейските онлайн потребители споделят, че са получили повредена стока през последната година, което се равнява на 377 милиона повредени доставки.

Онези, които са получили пакет с нарушен търговски вид, споделят, че артикулът струва средно 47.94 евро, а това се равнява на обща стойност от 18.1 милиарда евро повредени стоки, изпратени всяка година.

Потребителите проявяват по-малко толерантност към счупени стоки, а инфлацията и увеличаването на режийните разходи кара все повече хора да връщат артикули и с по-ниска стойност. Европейците споделят, че средната стойност, която трябва да има повреден артикул, за да го върнат, е намаляла от 26 евро миналата година на 21.50 евро тази година, което предполага, че ще има увеличение на броя на връщанията.

На фона на усложняващата се ситуация за бизнеса и все по-голям брой брандове, обмислящи таксуване при връщане, 43% от европейските купувачи казват, че очакват безплатна доставка и връщане.

Гавин Маунс, Дизайн Мениджър Електронна Търговия в Ди Ес Смит, коментира: „Въпреки че е част от ежедневието, електронната търговия все още е сравнително нова форма на пазаруване и в резултат на нашите проучвания открихме, че условията, на които са изложени опаковките, са непостоянни.  Опаковките трябва да са напълно пригодени да бъдат транспортирани с изумителна скорост, а това означава, че компаниите трябва да са готови да предпазят продуктите по време на транспортиране.“

„Нашите екипи за иновации и дизайн тестват колко бързо се придвижват опаковките и на какви външни влияния са подложени, след което използваме тази информация, за да работим върху различни дизайни. Използваме принципите на кръговия дизайн, за да намалим не само щетите, но и количеството използван материал, така че опаковките да предпазват съдържанието и да са възможно най-устойчиви. Търсим нови идеи и партньори, които да работят с нас в тази насока .“

Повече информация за кръговата икономика и показателите за кръгов дизайн на Ди Ес Смит можете да намерите тук.

За Ди Ес Смит:

Ди Ес Смит България с производството си на опаковки от велпапе, велпапе и хартии за велпапе е най-големият в страната доставчик на устойчиви опаковъчни решения за всички индустрии и канали за дистрибуция.

Компанията е част от британската група DS Smith S.A., водещ доставчик на устойчиви опаковъчни решения, продукти от хартия и услуги за рециклиране в световен мащаб. Играе  ключова роля във веригата за създаване на стойност в различни сектори, включително електронна търговия, бързооборотни потребителски стоки и промишленост.

Чрез своята цел „Преоткриваме  опаковките на по-високо ниво в един променящ се свят“ и стратегията за устойчивост „За сега и за бъдещето“ Ди Ес Смит се ангажира да води прехода към кръгова икономика и предлага повече кръгови решения на своите клиенти и на обществото като цяло – замяна на проблемни пластмаси, намаляване на въглеродни емисии във веригите на доставки и разработване на иновативни решения за опаковане. Индивидуалният модел „От опаковка до опаковка за 14 дни“, възможностите за дизайн и плановете за иновации са в основата на тази стратегия.

Със седалище в Лондон и член на FTSE 100, DS Smith оперира в 34 страни с екип от около 30 000 души и е стратегически партньор на фондация Ellen MacArthur. Историята на компанията може да бъде проследена назад до бизнеса за производство на кашони, започнат през 40-те години на миналия век от семейство Смит.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...