Цените на корабните превози вероятно ще спаднат с още 15-20 процента през 2023 г., тъй като глобалното търсене се забавя. Това е заявил в интервю за Ройтерс Юврадж Нараян, заместник изпълнителен директор и главен финансов директор на базираната в Дубай мултинационална логистична компания "Ди Пи Уърлд" (DP World).
Според него първите признаци на значителен спад в търсенето на превози са видими и товарните тарифи за определени маршрути са намалели значително, тъй като международни институции, сред които и Международният валутен фонд (МВФ), понижиха прогнозите си за глобален икономически растеж.
В интервюто, проведено в кулоарите на Световния икономически форум в Давос, Нараян е заявил още, че най-големи трудности при морските превози изпитват Китай, Европа и САЩ, тъй като се явяват най-големи производители и потребители на стоки.
Тарифите за морски превоз на товари са спаднали значително - с между 20 и 50 процента в сравнение с достигнатите през миналата година максимуми. Нараян е посочил три основни причини за рекордния скок на тарифите през 2022 г., а именно: пандемичните ограничения, свързани с Covid-19, инфлацията в Европа, предизвикана от рязко поскъпналата енергия, както и нарушените вериги за доставки по време на пандемията.
В резултат на войната в Украйна и санкциите срещу Русия тези проблеми продължават, добави той.
Компанията "Ди Пи Уърлд" е в процес на разговори с Организацията на обединените нации (ООН) и властите в Киев за осигуряване на безопасно транспортиране на зърно от Украйна, но все още не е получила необходимите одобрения, е добавил Нараян.