ПР агенциите поискаха от властите да бъдат подкрепени заради кризата, в писмото им не личи сривът по веригата да ги интересува особено

25.03.2020 | 16:20
по статията работи: econ.bg
На практика комуникационната и рекламна индустрия в момента е блокирана и изправена пред невъзможността да функционира
ПР агенциите поискаха от властите да бъдат подкрепени заради кризата, в писмото им не личи сривът по веригата да ги интересува особено

Вчера Българската асоциация на ПР агенции внесе официално писмо до министър-председателя наБългария Бойко Борисов с искане ПР браншът да бъде включен в списъка на индустриите, които имат право да получат подкрепа от държавата, като пострадал бизнес от предприетите мерки за ограничаване разпространението на коронавирус Covid-19. 

В писмото си до властите от бланша коментират, че комуникационната индустрия и събитийният сектор са едни от първите, засегнати от разпространението на Covid-19. Още преди да бъде обявена извънредната обстановка в страната, редица високобюджетни планирани събития, рекламни кампании и други инициативи бяха отменени в отговор на препоръките на Националния оперативен щаб, Световната здравна организация и редица други призиви. Като отговорен бизнес, ПР браншът преструктурира малките събития, така че да се състоят. След обявяване на извънредната обстановка на 13 март 2020 г., отпаднаха всички събития, кампании, инициативи и други активности от страна на бизнесите. 

На практика комуникационната и рекламна индустрия в момента е блокирана и изправена пред невъзможността да функционира. Това води след себе си огромни финансови загуби и редица други неблагоприятни последици за ПР бранша, сериозен риск от съкращаване на повече от 50% от наетите на постоянна заетост експерти и тесни специалисти, посочват като притеснение в писмото.   

Работата на комуникатори, маркетолози и рекламисти е функция от работата на цялата останала част от бизнеса и всички други индустрии. Този бранш е събирателното звено, което обединява институции, компании, неправителствени организации от една страна и медии, изпълнители, осветители, видеографи, озвучители, производители и други тесни специалисти, от друга страна.  

Секторът е с обем от около 50 млн. лв. годишно и повече от 400 души наети на постоянна заетост. Секторът също е част от изброените икономически дейности, над които е наложена забрана/ ограничени на дейността в периода на извънредното положение и има право да получи подкрепа от страна на държавата, за да успее да съхрани служителите си.     

Както всички от бранша знаят, събитията, организирани от бранша, както и корпоративния имидж, за който се грижат, се нуждаят от мощна медийна подкрепа. Така една огромна част от работата им се върши от медиите, някои от които имат даговори с ПР агенциите да отразяват събитията им срещу заплащане. За което те не обелват и дума в откритото си писмо. Важното за тях е да бъдат подкрепени незабавно доходите им.

И макар в текста да се споменава за "неправителствени организации от една страна и медии, изпълнители, осветители, видеографи, озвучители, производители и други тесни специалисти", мерките, които очакват от властите са да бъдат финансирани с 60% от заплатите на служителите си.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...