След като Volkswagen призна, че е манипурал данните за вредните емисии на дизеловите си автомобили, през април пазарният дял на компанията регистрира осми пореден месец на спад, достигайки най-ниската си стойност за последните 5 години, предаде Reuters. През изминалия месец немският гигант е продал 25,4% от всички нови автомобили в Европа, а четиримесечните продажби на концерна спадат до 23,9% - най-ниската им стойност от 2011 г., сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.
Най-слабо представилият се бранд на Volkswagen през април беше Seat, чиито продажби се покачиха с едва 2,2% на годишна основа. Броят на продадените автомобили Volkswagen през месеца нарасна с 2,6%.
На фона на спада на пазарния дял на Volkswagen, пазарът на Стария континент бележи ръст, като през април са продадени 1,32 милиона автомобила – с 9% повече от април 2015 г. През първите 4 месеца на годината продажбите в Европа достигнаха 5,25 милиона автомобила – ръст от 8,3% на годишна база. Загубата на пазрен дял на Volkswagen е добре дошла за основните му конкуренти – BMW, Fiat и Mercedes, които успяха да увеличат продажбите си през месеца, най-вече тези на джиповете си.
Именно Daimler отчита най-голямото покачване на продажбите в Европа измежду 10-те най-големи производителя в региона. Сделките на компанията растат с 22% на годишна основа, а само тези на бранда Mercedes – с 23%. В глобален мащаб продажбите на джипове са нараснали с 40%. Продажбите на Fiat Chrysler се покачват с 14% през месеца.