През 2011 година пазарът на експресни куриерски услуги показва първи признаци на възстановяване като бележи годишен ръст на броя пратки с 8.3%, а като абсолютна стойност се увеличава със 7.6%, показват резултатите от проучване на DHL.
Българският бизнес е изпратил 367 372 международни експресни куриерски пратки на обща стойност 17.8 милиона евро като средната стойност на пратка е 48.52 евро през миналата година. За сравнение, през 2010 година средната цена е 48.82 евро (през 2007 година средната стойност е била 53.2 евро на пратка, а през 2005 година е била 54.18 евро).
Средната стойност на пратка е относително висока поради спецификата на пратките – експресни куриерски услуги се извършват с въздушен транспорт и понякога обемът или теглото на пратката оказват голямо влияние върху цената.
Клиентите, които ползват основно международни експресни куриерски услуги по въздух, са изпратили през 2011 година 94 603 икономични международни пратки (доставка от врата до врата за по-дълъг период или за по-тежки пратки), което е увеличение на този сегмент от 4.17% на годишна база. Същите клиенти са изпратили и 1.2 млн. пратки в рамките на страната, което е повишение от 7.9% спрямо обема през 2010 година.
84% от компаниите, които ползват международни куриерски пратки, изпращат документи. Половината от тях имат колети с тегло до 5 килограма, а 30% - колети над 5 килограма. 92% от тези компании изискват доставка до получателите си до края на следващия работен ден, а само 31% от тях се нуждаят от по-бърза доставка, например до 12 часа на следващия работен ден.
Интерес представлява сегментът на желаещите доставка до края на деня, който бележи 5% ръст спрямо миналата година, за разлика от тенденцията в Европа, където нараства сегментът на компаниите, които се нуждаят от гарантирана доставка до определен час.
Най-големият партньор на българският бизнес е Германия, за където изпращат 47% от всички клиенти. Увеличава се делът на компаниите, които изпращат до Италия като търговски партньор (30%), а съседните балкански държави също бележат ръст - 54% от българският бизнес изпраща пратки до Сърбия, Гърция, Македония, Румъния и другите ни съседи.
Интересен факт е, че се увеличава делът на компаниите, изпращащи готови изделия – от 35% на 42%.