В рамките на три години след издаването на строителните разрешения е реалистично интермодалният терминал във Варна да бъде изграден.
Това заяви днес във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Той запозна министър-председателя Пламен Орешарски с предстоящите инвестиционни дейности за изграждане на интермодалния терминал „Варна“, както и с преместването на част от дейностите на пристанище Варна – Изток.
Това стана по време на демонстрационно пътуване с кораба „Атанас Димитров”, съобщават от траспортното ведомоство.
Пристанище Варна – Изток трябва да бъде изместено на нова, по-голяма територия, където да се разширява, без да пречи на града, каза министър Данаил Папазов. В тази връзка на 30 април 2014 г. е обявен конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за нов модерен интермодален терминал, заяви още той.
По думите му в рамките на три години след издаването на строителните разрешения интермодалният терминал във Варна може да бъде напълно завършен.
Министър Папазов уточни, че терминалът ще бъде в района на „Максуда“, като строителството ще се извършва на юг от жп линията Варна – София и няма да засяга урбанизираната територия, като всички пътни връзки трябва да изведат товарния трафик извън центъра на Варна.
Той допълни, че се предвижда изграждането на кейова стена с дължина около 1100 метра на която ще могат едновременно да се обработват 5 или 6 кораба, като корабните места ще са специализирани за обработка на контейнери и зърно по най-модерните технологии.
Като част от международния конкурс за избор на проектант е включено и изискването за изработване на два идейни проекта за изграждането на съвременна рекреационна зона на мястото на сегашното пристанище Варна–Изток, която да се превърне в атракцията на Варна.
Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.
Приоритетно ще се изградят допълнителни пристанищни мощности (инфраструктура и съоръжения) за основните за региона товари – контейнери, зърнени товари и някои генерални товари, в т. ч. тежки и извънгабаритни товари.