През юли 2016 г. общият показател на доверие на потребителите намалява с 0.6 пункта в сравнение с април, съобщи Националният статистически институт (НСИ). Причината е в засилващия се песимизъм сред градското население, докато при населението в селата нивото на показателя остава непроменено.
Независимо от отчитаната от националната статистика дефлация, потребителите са на мнение, че през последната година има ръст на цените, но с по-слабо темпо, в сравнение в регистрираните от предходната анкета оценки. Същевременно очакванията им за следващите 12 месеца са, че цените ще се увеличават.
По-негативни в сравнение с април са и очакванията им за безработицата в страната през следващите 12 месеца.
Потребителите, които живеят в градовете, са с неблагоприятни очакванията за финансовото състояние на домакинствата им, докато сред тези в селата се наблюдава известен оптимизъм. Въпреки това има нагласи през следващите 12 месеца да се купуват предмети за дълготрайна употреба.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последната година е по-малко негативна в сравнение с тази през април, отчита националната статистика.