Печалбата на BMW AG се покачи с 5,2% през 2015 г. в резултат на нарасналия брой продажби, посочват от компанията в имейл до медиите. Позитивните данни за продажбите идват в контекста на усилията на най-големият производител на луксозни возила в света да се задържи пред един от основните си конкуренти Mercedes-Benz.
В парично изражение приходите преди изплащане на лихви и данъци са достигнали 9,59 милиарда евро спрямо 9,12 милиарда евро през 2014 г. Данните, оповестени от гиганта, почти изцяло съвпадат с прогнозите на 20 анализатори, чиято средна прогноза за приходите през изминалата година беше 9,56 милиарда евро. Въпреки това обаче печалбата се свива до 9,2% от приходите спрямо 9,6% година по-рано, а нетните приходи за миналата година се покачват с 10% до 6,4 милиарда евро.
„Стремим се да постигнем умерено покачване на доставките“, стъпвайки на гърба на новите модели, като седанa от 7-ма серия, посочва главният изпълнителен директор Харалд Крюгер. Така производителят се стреми към рекордни продажби и през 2016 г., което, ако бъде постигнато, ще бъде 7-ма поредна година на рекордни сдеки за BMW.
Въпреки това обаче компанията е изправена пред яростна конкуренция от страна на вторите в подреждането Mercedes, които през последните години пуснаха редица нови модели, включително спортният GT, GLE Coupe и компактният седан CLA. Тъй като се очертава малко нови модели на BMW да бъдат пуснати на пазара тази година, компанията може да изгуби първото място, на което се намира през последните 10 години.
В контекста на високите постъплния от BMW обявиха, че планират увеличаване на дивидентите до рекордните 3,20 евро за обикновена акция спрямо 2,90 евро през 2014 г.