Най-големият производител на коли в Южна Корея Hyundai Motor заяви, че нетната му печалба за второто тримесечие на тази година е скочила с 52% в сравнение с предходната година. Като причина за това компанията изтъкна повишеното вътрешно търсене на продуктите й и усилията за намаляване на разходите до минимум.
Компанията, която е шестата най-голяма по продажби, има нетна печалба за периода до юни от 611,5 вона (666 млн. долара), което е повече от отчетените 403,1 млрд. вона за второто тримесечие на миналата година.
Продажбите на Hyundai Motor за тримесечието са се покачили с 15% до 8,04 трлн. вона (8,7 млрд. долара).
За да намали ефекта от силния вон, който намалява приходите от износа, Hyundai започна реформи по намаляване на разходите си, което се оказа печеливш ход, коментира AP. Целта на компанията е да намали разходите си с 1 трлн. вона до края на годината.
По отношение на продажбите на автомобили компанията е пуснала на пазара 840 722 машини за първите 6 месеца на годината, което е с 1,2% повече от същия период на миналата година.