Фолксваген, най-големият производител на автомобили съобщи, че приходите на компанията за първото тримесечие са паднали с 68% заради понижението на долара спрямо еврото и по-високите разходи за разработки на модели, включително и новата версия на Голф.
Чистите приходи са намалели до 202 млн. евро, или 51 цента на акция от 627 млн. евро за периода преди година. Продажбите са паднали с 2.7% до 20.7 млрд. евро.
Обезценяването на долара понижи стойността на печалбата в САЩ, които са третият по големина пазара на немската компания. Новият Голф ще бъде въведен по-късно тази година с опит да се спечели обратно дял от европейския пазар от Пежо Ситроен, Тойота Мотор и други съперници.
Фолксваген увеличи инвестициите си в заводи и производствено оборудване с 16% до 1.54 млрд. евро. Разходите за проучвания и разработки се повишиха с 3.7% до 967 млн. евро.