Компанията Pearson ("Пиърсън") която издава учебни материали под марката Penguin и е собственик на вестник Financial Times, отчете ръст на печалбата си. Оптимистичната тенденция е резултат от подобряването на дигиталните продажби, както и от ръста на развиващите се пазари.
Печалбата на групата преди облагане с данъци се е повишила със 72% до 1.15 млрд. паунда (1,8 млрд. долара) до 31 декември.
Коригираните печалби от продължаващи дейности са нараснали с 12% при постоянни валутни курсове до 943 млн. паунда.
През декември миналата година Pearson продаде 50-процентния си дял във FTSE International Limited - компанията, управляваща индексите FTSE 100 и FTSE 250, на Лондонската фондова борса (LSE) за 450
млн. паунда. Дотогава двете компании притежаваха равни дялове (по 50%) във FTSE.
"Pearson се надява да продължи ръста на продажбите, както и на оперативната печалба и през 2012 г., въпреки тежките условия за търговия и бързата промяна на индустрията", заявиха от
компанията.
Продажбите на дигитални продукти са се увеличили с 18%, което прави 1/3 от общите продажби на групата.
Във вестник Financial Times дигиталните абонаменти са в размер на почти половината от общия размер на платените тиражи, докато продажбите на електронни книги на издателство Penguin са се увеличили
със 106%. Общо продажбите на Penguin остават почти непроменени или 1.04 млрд. паунда, което е спад с 1% спрямо 2010 г. Компанията също така отчете 24% ръст в продажбите в развиващите се пазари,
където има силен ръст в търсенето на образователни продукти.