4 840 000 хектолитра бира са реализирали компаниите, членуващи в Съюза на пивоварите в България* през 2011 г., което се доближава до количествата от 2006 година. Цифрите сочат, че пазарът все още не се е възстановил от последствията на икономическата криза. Продължава преориентирането на консуматорите към продажби на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент.
Най-ясно тази тенденция се вижда при анализа на пазара по видове опаковки. Продължава да нараства делът на продажбите в РЕТ бутилки, който вече е 57%, за сметка на реализацията на бира в стъклени бутилки – 32%, където има 5% спад в сравнение с 2010 г. Продажбите в кенове са 5%, а в кегове – 6%. Според анализаторите пазарът е силно повлиян от поредното "свиване” на бюджетите на домакинствата и потребителските нагласи в следствие съобщенията за нова рецесия. Към това се добавя целогодишният спад в обема на студения пазар, причинен от затварянето на много обекти в сектора ХоРеКа, намалелите продажби в заведенията и в курортните центрове, масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги и пакетите "all inclusive”.
През 2011 г. членовете на СПБ са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения. През изминалата година на пазара са позиционирани 9 нови асортимента и марки бира. Всички компании са традиционно активни в ежегодното обновяване на опаковките, заявяват от съюза на пивоварите. И през 2011 г. портфолиото на всички членове на СПБ е разширено с нов дизайн на бутилки, кенове, етикети и капачки.
Работната заетост в бранша продължава да е стабилна. По данни на НОИ през 2011 г. в производството на пиво и малц са ангажирани 2 900 човека.
* В организацията членуват производителите на бира: ”Болярка – ВТ” АД, "Загорка” АД, "Каменица” АД, "Карлсберг България” АД, "Ломско пиво” АД, минипивоварните "При кмета” в София и "Вентура”- Варна.
* Информацията е допълнена в 15.20 часа.