Потреблението на спиртни напитки в България е намаляло с 40 на сто от началото на 2009 г. Данните са предварителни и са от Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни
напитки.
Това означава, че ако през 2008 г. сме купили пет бутилки от януари до май, то тази година сме се ограничили до три шишета, или почти двойно по-малко. Спадът се отнася и за вносния, и за родния алкохол. Намалялото потребление се дължи на икономическата криза, свиването на доходите и ръста на цените, коментират от асоциацията, цитирани от вестник "Труд".
Българинът обаче едва ли е отвикнал от чашката - по-вероятно е да е минал на домашна ракия и вино, за които няма официални данни.
Пивоварите също не отчитат спад и се радват на мачове, по време на които се лее бира "на корем".
От браншовата организация на пивоварите тепърва ще обобщават данните за потреблението от началото на годината. Засега не се очертава спад в консумацията на бира.
Наблюденията показват, че потреблението се движи в рамките на първото полугодие на 2008 г., когато бяха реализирани 2,64 милиона хектолитра.
За цялата 2008 г. статистиката показва, че българинът е изпил средно по 74 литра бира.