В България има около 12 хиляди фирми, които извършват строителна дейност, от тях около 5,5 хиляди са членове на Стоителната камара. Очакванията на камарата са, че една четвърт от тези фирми няма да продължат регистрацията си през 2010 година или ще я замразят изцяло. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред БНТ по повод твърденията, че се очаква две трети от строителните компании да фалират през следващата година, пише БГНЕС.
В отговор на въпрос дали 2010 ще е година на оцеляването Плевнелиев заяви, че наистина се очакват трудности, тъй като България преминава много бързо от един режим на икономиката си в друг.
По отношение на магистрала "Хемус" се продължава с актуализиране на проекта и работата с Европейската банка за възстановяване и развитие, която ще направи точна оценка на възможностите за публично-частно партньорство там.
Към момента заложеният модел е неприемлив, тъй като той предвижда по държавата да плаща по 96,3 млн. евро на година под формата на косвени такси. Това означава, че само косвените такси за първите десет години ще я изплатят, обясни Плевневлиев.
Изследванията на експертите показват, че тази магистрала сама не може да се изплаща и държавата не може да доплаща в този порядък от 96 млн. евро.
По оперативната програма за "Регионално развитие" има 502 млн. лева за пътища, от тях 200 вече са подписани, а по другите 300 млн. се работи, за да може българските компании да започнат работа по 56 строителни отсечки по цялата територия на страната. Плевнелиев заяви, че март - април ще започне строителството на южната дъга на Околовръстния път от Симеоновско шосе до "Младост" 4, както и пътния възел "Меден рудник" в Бургас.