Драстично ще се увеличи туристическия поток към морето, когато магистрала "Тракия" стане готова. Това обяви в интервю за Дарик радио и БНТ министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Той обясни, че строежът на една магистрала е не само полагане на асфалт, но има и съпътстващи проблеми от типа на прословутия курник. Тежко ще бъде, ще се борим за качеството за бюджета, за парите, каза министърът.
Свикнал съм да работя по големи проекти още от Германия, призна Плевнелиев и добави, че темата с магистралите много го запалила. В т.нар. "Библия на Плевнелиев" били разписани всички проекти с графи и планове, за да се направи нещо много елементарно - по всеки проект да има план, за да се установи в график ли върви работата.
Дългосрочна програма "България 2020" обхващала 7-те магистрали на България до 2020 г., които можели да станат. Качествена инфраструктура се постига поне за 20 години и много милиарди евро. Сега трябвало да се правят по 60 км на година, което било изключително усилие. На 10-12 години се налагал и основен ремонт, обясни министър Плевнелиев.
Липсата на дългосрочна визия е нещото, което най-много ме притеснява в България. Българите, ако искат да станат богати, да имат своето достойно място, те трябва да имат дългосрочна визия, облечена в конкретна дългосрочна стратегия, облечена в конкретни краткосрочни мерки, които съответстват на дългосрочната стратегия, а това пък трябва да финишира в общите краткосрочни антикризисни мерки, които, за да са максимално ефективни, трябва да са свързани с дългосрочната стратегия. На мен все още ми липсва в парламента дебата между партиите, защото истината е, че каквото и да си говорим - за магистрали, за корупция, най-важната думичка във всяка една държава е икономиката. Дебата за икономиката - това ми е на сърцето кои са моделите, с които ние можем да засилим икономиката, така че наистина бъдещите поколения да бъдат в една по-конкурентна, една по-богата България, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството, цитиран от Dariknews.bg. Той допълни.
Аз имам моя план „2020". Магистралите са кръвоносната система на икономиката, там не трябва да има компромис.