По Дунав мост I не могат да се движат коли над 10 тона

08.04.2013 | 18:06
по статията работи: Петя Бързилска
Има необходимост от ремонт на бетонните панели, заяви д-р Андриан Райков, заместник-областен управител на Област Русе
По Дунав мост I не могат да се движат коли над 10 тона

"Проверката на Дунав мост I приключи и специалистите от лабораторията на „Пътно управление” констатираха, че към момента не може да се пропускат тежкотоварни автомобили над 10 тона", заяви пред агенция "Фокус” д-р Андриан Райков, заместник-областен управител на Област Русе.

По думите  му автомобилите, които са до 10 тона, могат да се пропускат при съответните ограничения на трафика и режима, който е подсигурен от Гранична полиция. Към момента леките автомобили минават безпрепятствено. Има колона товарни автомобили, която е от началото на Дунав мост, до бившия Комбинат за тежко машиностроене. Ограничението ще важи за период от 4 седмици.

Днес Дунав мост беше затворен за известно време заради дупка в платното от българска страна.

"В момента служители на Гранична полиция уведомяват шофьорите на тези товарни автомобили, че няма да могат да преминат и ги пренасочват по друг маршрут, каза зам.-областният управител на Област Русе. Според специалистите, обясни Райчев, най-хубаво е веднага да се започне работа по отстраняването на проблема, но предвид променливите метеорологични условия, нещата ще се проточат след около месец.

"Има необходимост от ремонт на бетонните панели, които са компрометирани, а за да се направи ремонт на бетона е необходимо климатичните условия да го позволяват. Необходим е по-дълъг период с постоянни температури, за да се заздрави новият бетон”, каза още той. "По думите на специалистите, ремонтът на Дунав мост може да започне след около месец”, допълни още Райков.

"От срещите, които се провеждат всяка година с колегите от румънската част, имаме информация, че те предвиждат основен ремонт на съоръжението, което ще бъде цялостен ремонт на стоманобетоновата част на самата конструкция. Това стана ясно от думите на инж. Георги Златев, директор на Дирекция „Текущи ремонти и поддръжка” в Агенция „Пътна инфраструктура”. По думите му има нужда от такъв цялостен ремонт, имайки предвид факта, че съоръжението е строено по едно и също време, по един и същи метод на изпълнение, както и наблюдаваните разрушения в този участък.

"Това, което колегите при ежегодните съвместни огледи констатират, е че и в румънската част стоманобетоновите елементи са частично разрушени. Правени са локални ремонти и възстановявания, които са с временен характер и именно това е подтикнало румънската част да проектират и планират един такъв по-сериозен ремонт”, посочи инж. Златев. Според него дискусията на експертите от АПИ е във връзка с това какъв е възможно най-бързият, но същевременно и гарантиращ безопасността на движението метод за незабавен ремонт или за възстановяване на пропускливостта на съоръжението.

На въпрос докога ще остане в сила ограничението за товарните автомобили над 10 тона, инж. Златев каза, че предварителните разчети са за 4 седмици.

"Осъзнавайки сериозните затруднения, които има за превозвачите, ремонтите на Дунав мост ще бъдат предприети в абсолютно най-кратките възможни срокове", каза още Златев. По думите му е извършена проверка от комисия от 4-5 експерти в Агенция „Пътна инфраструктура”. "Констатирахме, че няма проблем при самата дилатационна фуга, а в стоманобетоновата плоча, която е в непосредствена близост до нея. В момента се обсъждат вариантите за ремонт – дали самата панела, която е успоредна на фугата, да се подменя, или да се бетонира на място, за да стане по-бързо ремонтът и да се пусне по-бързо движението. Дискутират се детайлите в самите ремонти и днес или утре ще има яснота какъв точно да бъде ремонтът”, обясни той.

По думите му в резултат на стареенето на материала на плочата и повишеното натоварване като брой пътно-превозни средства и осово натоварване, самият бетон е разрушен, има пукнатини по него, и това се е проявило като пълно разрушаване на стоманобетоновата плоча.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...