Кандидатите за работа, които споделят своите религиозни възгледи във Facebook или Twitter могат да си намерят по-трудно нова работа, сочат резултатите от ново проучване.
Според изследването на университета Карнеги Мелън макар в САЩ, въпреки че съществуват някои лични въпроси, които не бива да се задават на кандидатите за работа, то това не означава, че кандидатите са напълно защитени от дискриминация. Причината - в социалните мрежи често може да се публикувана от самия кандидат информация, която потенциално може да ги дискриминира спрямо другите. Особено в по-консервативна страна
Така посредством експеримент изследователите установили, че тези фирми, които използват социалните мрежи като част от процеса по наемане, често имат по-силни предразсъдъци от останалите спрямо кандидатстващите за конкретната позиция.
Оказало се, че тези, в чиито профили пишело, че изповядват исляма, получавали значително по-малко оферти за работа от конкурентите им – християни. Тази закономерност важела особено за по-консервативно настроените щати в Америка, като например Тексас.
По отношение на сексуалната ориентация подобни предразсъдъци не били толкова видими сред американците. Хомосексуалните кандидати получавали приблизително същия брой покани за интервюта, колкото и хетеросексуалните.