По разширението на "Тракия" между Пловдив и София за 2.5 години не е направено нищо

20.09.2019 | 17:55
по статията работи: econ.bg
Това стана ясно днес при отговор на депутатски въпрос от сегашния министър на регионалното развитие Петя Аврамова
По разширението на "Тракия" между Пловдив и София за 2.5 години не е направено нищо
Снимка: Агенция Пътна инфраструктура

Две години и половина след като бившият регионален министър Николай Нанков обяви, че се обмисля разширяване на магистрала "Тракия" в участъка от Пловдив до София, по реализацията на идеята нищо не е направено. Това стана ясно днес при отговор на депутатски въпрос от сегашния министър на регионалното развитие Петя Аврамова.

Тя обясни, че преди да се пристъпи към реализация на идеята за изграждането на трета лента между Пловдив и София, е нужен анализ, за да се намери технически издържано решение. За момента такъв не е направен и конкретни стъпки в посока разширяването на магистрала "Тракия" няма.

"Отговорът ви е направо отчайващ, мислех, че има нещо реално след интензивното говорене преди две години", коментира от парламентарната трибуна задалият въпроса депутат Павел Шопов. "Няма спор, че разширение е нужно. По този въпрос трябва да се работи. Но има и други приоритети. Сега приоритет е магистрала "Хемус", отговори лаконично Аврамова.

През юли 2017 година като министър Николай Нанков, който в момента е заместник на Аврамова, посочи, че "Тракия" в участъка между Пловдив и София вече е прекалено тясна. Той отчете, че през 2015 и 2016 г. средно трафик камерите в пиковите летни дни в посока София и посока Бургас дневно са засичали 32-33 хил. автомобила. "През най-тежкия ден на 2016 г. трафик камерите са засекли 37 640 автомобила. Тази година имаме над 40 хил. автомобила", коментира тогава Нанков.

През септември 2017 година премиерът Бойко Борисов обяви, че разширението на автомагистрала "Тракия" може да започне след въвеждането на тол системата. "Мисля си как, заработи ли тол системата, магистрала "Тракия" до Пловдив да я направим в 6 ленти, с още една допълнителна лента. Като тръгнеш от София за Пловдив, все едно караш по "Цариградско шосе", няма нищо общо с магистрала, пълна е. 45-50 хил. коли на денонощие пълнят "Тракия", обяви тогава Борисов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...