Някои от най-големите американски компании за производство на храни и напитки, като Coca Cola и General Mills, ще възприемат по-строг качествен контрол при рекламирането на продуктите си, насочени към деца под 12 годишна възраст.
Компаниите се съгласиха на тази мярка, преди да мине изслушването на Федералната търговска комисия, предаде Reuters. Очаква се решението на комисията да упражни натиск върху производителите, за да осъществяват по-строг контрол върху стоките си – както при рекламирането им, така и при производството им.
Мерките за контрол варират при различните компании. Например McDonald’s смята да предлага само два вида менюта за деца под 12 години. Едното ще включва пилешки хапки, карамелизирани ябълки и нискомаслено мляко. В другото на мястото на пилешките хапки се предвижда хамбургер. Менютата отговарят на изискванията на компанията да съдържат по-малко от 600 калории и да имат най-много 35% захар. Освен това не повече от 35% от калориите трябва да идват от мазнините.
General Mills смята да ограничи рекламирането на зърнената закуска Trix за деца под 12 години, но ще продължи да предлага други зърнени закуски като Cocoa Puffs. Тя съдържа един грам захар по-малко на килограм, отколкото Trix.
Други компании, които ще наложат ограничения при рекламирането на продуктите си, са PepsiCo, Campbell Soup Co., Hershey Co., Kraft Foods и Cadbury Adams, която произвежда дъвките Bubblicious.