Японският производител в областта на електрониката Matsushita Electric Industrial Co. съобщи в четвъртък за увеличение от 39 % на печалбата за фискалната година, която приключи на 31 март, основаващо се главно на силните продажби на телевизори с плоски екрани.
Производителят на продукти с марката Panasonic, базиран в Осака, предвижда дори по-високи приходи през настоящата година до 31 март 2006.
Matsushita очаква печалбите да нарастнат до 110 милиарда йени (1 милиард долара), въпреки че се очаква печалбите да останат непроменени за фискалната година.
За разлика от конкурента си Sony Corp., който "изпусна кораба" по отношение на някои нови тенденции в областта на електрониката, Matsushita имаше успех при DVD устройствата и нови модели телевизори.
Matsushita печели от ниски разходи и намаляване на запасите, а специфичните глобални продукти, върху които компанията се е съсредоточила и които носят големи приходи, бяха наречени от нея "V-продукти" (от английски език-"victory"-"победа").
Ръстът на евтиния азиатски пазар, символ на който са огромните печалби на Samsung Electronics от Южна Корея, представлява заплаха за японските компании, които десетилетия доминираха в електронната индустрия.
Sony Corp. съобщи в сряда за огромни загуби за периода януари-март в сравнение с предходната година. NEC Corp. и Fujitsu също отбелязаха спад в печалбата за първото тримесечие. /BusinessWeek