От транспортното министерство са предложили оздравителна програма, която да предотврати обявяването на несъстоятелност на БДЖ. Институцията продължава да преговаря с кредиторите за намирането на най-доброто решение за дружеството, като вероятността за фалит не е на дневен ред. Целта е да се оценят всички активи на дружеството, предаде в-к „Монитор“.
Според председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев, продажбата на имущество на БДЖ не е в интерес на кредиторите. По-рано през седмицата те взеха решение за извършването на такова разпродаване, което да бъде обезпечение по облигационния заем на дружеството. Също така обявиха готовност да пристъпят към предсрочна изискуемост на парите по кредита, които възлизат общо на 120 млн. евро.
Все още обаче процедурата по продажбата на активи не е в действие. По думите на Ананиев тя няма да повлияе на работата на компанията. Той подчертава, че вагоните са амортизирани и се нуждаят от ремонт. От „Товарни превози“ пък изказаха мнение, че в БДЖ има двойно повече вагони, отколкото са им нужни.