Информацията е допълнена в 16:00 часа
Днес в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) беше подписан договорът с консорциума, който беше избран за изпълнител на лот 2 на автомагистрала "Тракия" - Обединение "Магистрала Трейс".
По време на подписването стана ясно, че финансирането на строежа е осигурено двойно - по Оперативна програма "Транспорт" и от държавния бюджет, което означава, че ако Европейската комисия не одобри апликационната форма на проекта (което трябва да се случи след няколко месеца), магистралата ще бъде финансирана чрез бюджета.
Първата копка на изграждането на 31.8-километровия участък от Стара до Нова Загора се ще бъде направена по план - на 3 май. Заложеният в договора срок за строеж на отсечката е 25 месеца.
Според предварителните разчети един километър ще струва 4.23 млн. лв. - сума, калкулирана от рекордно ниската цена, която консорциумът, състоящ се от две български фирми ("Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг"), предложи - 137,868 млн. лв.
Ниската заложена печалба, сериозният опит на "Трейс" при строежа на лот 1 от магистралата, пълната мобилизационна готовност на фирмата и близостта на базите, кариерите и техниката на фирмата до района на обекта бяха посочени като основни фактори за избора на комисията, която разглеждаше и оценяваше офертите.
Цената на магистралата няма да може да се увеличава. Същото важи и за крайния срок за изпълнение на строителството, заложен в договора. Това обясни заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов. Той добави, че изпълнителят ще има единствено право да оптимизира начина си на работа, които може да бъде включено като допълнение в договора.
Разрешителното за строеж вече е готово и строежът може да започне спокойно. Това стана ясно от думите на министър на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той припомни, че в края на месец септември миналата година е бил представен график, в който е била разчетена по дни работата на 6 министерства до момента на подписване на договора с изпълнителя на отсечката.
За първи път в България при строителството на лот 2 от „Тракия" ще бъдат използвани полимермодифицирани асфалтови смеси. Това обясни инженер Цветан Цонев - изпълнителен директор на "Трейс груп холд". Той добави, че тези смеси дават много добри резултати в Европа и много по-малки дефекти, свързани фактори като тежък трафик и атмосферни условия.
Очаква се по време на строителството на отсечката между Стара и Нова Загора да бъдат разкрити 4 хил. работни места.
Във вторник ще се състои отварянето на техническите оферти за строежа на лот 3 от магистрала "Тракия". До момента 47 компании са закупили документация за участие в процедурата за строителство на участъка, който ще свързва Нова Загора и Ямбол, съобщи министър Плевнелиев. Той изрази надежда, че началото на строителството на отсечката, която ще е с дължина над 35 км, ще започне най-късно в края на месец август тази година.
Що се отнася до лот 4 на магистралата - отсечката Ямбол-Карнобат, той се движи с три седмици закъснение спрямо лот 3. За момента 16 фирми са закупили документация за участие в обществената поръчка за изграждането му.