Учени от университета в Линей в Швеция са изчислили, че преди пандемията на коронавируса, около 50% от емисиите на парникови газове от цялата гражданска авиация в света идват само от 1% от пътниците. Тези „супер замърсители“, както ги наричат учените, прелитат 56 000 километра годишно - средно три дълги и един кратък полет на месец.
Средно най-"летящи" са жителите на Северна Америка. Един американец прелита средно почти 6 хиляди километра полет годишно. Средният жител на Близкия изток прелита 3.2 хиляди километра годишно, а европейски – 2.9 хиляди километра.
Американската авиация също е лидер по отношение на вредните емисии. Самолетите от САЩ и Канада отчитат същото количество парникови емисии като 10-те държави по отношение на емисиите, класирани от 2-ро до 11-то място, сред които са Германия и Франция.
Въпреки големите емисии на парникови газове, авиацията остава удобен и популярен вид транспорт. За да направи самолетите по-екологични, Европейският съюз стартира инициативата RefuelEU за разработване на зелени горива за самолети вместо авиационен керосин.
Според авторите на инициативата новото гориво ще намали вредните емисии от авиационната индустрия с 80%. Например Швеция ще премине всички вътрешни полети на биогорива до 2030 г., а европейската компания Airbus наскоро представи модели на самолети, задвижвани с водород.