България ще демонстрира потенциала на ЕДЕН дестинациите си (European Destinations of ExcelleNce – отлични туристически дестинации) по време на три основни изложения през 2012 г. - ITB Берлин, борсата в Букурещ и "Ваканция&СПА Експо" в София. Това съобщи на пресконференция зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, ръководител на комуникационния проект по евроиницативата.
На срещата бе даден стартът на комуникационната кампания за популяризиране на ЕДЕН дестинациите на България. Проектът е на стойност близо 64 285 евро, 75% от тях
са безвъзмездно финансиране от ЕК, а останалите – от националния бюджет. Представянето на българските ЕДЕН дестинации ще продължи и на други туристически форуми в страната и на ключови пазари зад
граница, информират от МИЕТ.
"Проектът ще помогне да се преодолее териториалната и сезонната концентрация на туристическите маршрути и ще развие диверсифицирането на туристическия продукт, ще стимулира нови и малко познати форми на туризъм", подчерта Маринов. Проектът залага на културните особености на регионите, стимулира предприемачеството и защитата на природата.
Кампанията предвижда да се създаде В2В информационно-комуникационна платформа (уебсайт с безплатни ресурси, модули и бази данни) за обмен на добри практики между създателите на българските ЕДЕН дестинации – публични администрации, туристически и екоорганизации, представители на бизнеса и др. ЕДЕН дестинациите ще бъдат интегрирани с безплатен достъп и в националния туристически портал www.bulgariatravel.org.
По проекта ще се подготвят рекламно-информационни материали (брошура, карта, банери и др.) за промоция на тези обекти и маршрути. Ще се организират онлайн конкурс за любителски снимки и фотоизложба. Планира се и балканска среща на ЕДЕН дестинациите с участие на Румъния, Гърция, Турция, Хърватска, Сърбия и Македония за съгласуване на съвместни трансгранични продукти в обща мрежа.
ЕДЕН инициативата на ЕК популяризира устойчивото развитие на туризма в ЕС и се базира на ежегодни национални конкурси. Стартът е даден от Еврокомисията през 2006 г. и тя играе координираща роля. Основните теми на EDEN от 2007 до 2011 са били: 2007 - Най-добри прохождащи европейски дестинации за селски туризъм; 2008 - Туризъм и местно нематериално наследство; 2009 - Туризъм и защитени територии; 2010 – Акватик туризъм; 2011 - Туризъм и възстановяване на физическите обекти.
От 2007 до 2009/10 г. България е участвала с три проекта: "Водата – извор на живот и благоденствие", "952: Природата ви приветства!" (защитени територии) и "Тракийският дух" (културно наследство). ЕДЕН дестинациите от България са обхванали 14 общини, една област, културни, исторически и просветни институции, природни паркове, бизнес сдружения и др. Идеята на ЕК за 2011 и 2012 г. е насочена към популяризиране на дестинациите победители и подгласници от страните, които поне веднъж са участвали в инициативата. България печели именно такъв проект.
Повече данни за победителите и подгласниците им в българските национални конкурси можете да прочетете в прикачения файл.