На 25 януари почина един от най-ярките, запомнящи се и талантливи актьори в българския театър - Коста Цонев. Днес десетки приятели на актьора се събраха в Народния театър "Иван Вазов", за да се простят с него. Последно сбогом казаха Стефан Данаилов, Никола Анастасов, Светослав Пеев, Тончо Токмакчиев.
Във връзка с това БНР припомня някои интересни биографични факти от жизнения път на артиста.
Цонев е един от първите синкретични творци, които съчетават в себе си певчески умения, блестяща драматична игра, изкуството на превъплъщение в изиграваната роля, както и отстраняването от пресъздавания образ.
За любителите на родното кино той ще бъде запомнен като Боян от "Бъди щастлива, Ани", Бобев в "Господин Никой", Евънс в "Няма нищо по-хубаво от лошото време", Бащата в "Баща ми бояджията", Скарлатов в "Жребият" и множество други роли в повече от 200 филма.
През далечната 1965 година Цонев се сблъсква с образа, който се оказва повратен за целия му творчески път - този на Дон Кихот. Мястото е тогавашният "Театър на поезията и естрадата". Нашумелият мюзикъл на Дейл Васерман "Човекът от Ла Манча" става основа на едноименната постановка на Телевизионния театър три години по-късно.
В Народния театър за младежта и театър "София" преминава по-голямата част от сценичния път на актьора. Ричард III в едноименната трагедия, Тибалт в "Ромео и Жулиета", както и Жак в "Както ви харесва" са Шекспирови пиеси, в които Коста Цонев постига, или по-точно - демонстрира изключително яркото си присъствие на театралната сцена. То е допълнено от ролите на Дон Жуан от "Каменният гост" на Пушкин, Чорбаджи Петко от "Първите" на П. Ю. Тодоров и множество други изпълнения на актьора.