Пловдивски търговци на храни мамят клиентите си с фалшиви промоции, информира местният вестник "Марица". В редакцията на изданието са постъпили жалби от потърпевши граждани.
Така например в един от пловдивските хранителни магазини (в ЖР "Тракия") обявяват една цена на щанда с покупките, а маркират друга, по-висока, на касата. Разликата варира от няколко стотинки до два-три лева. Една от пострадалите е попадала в тази ситуация два пъти в този магазин. Първия път си е закупила вино, а втория – обикновено пиле, като и двата пъти са ѝ поискали повече пари от размера на обявената промоционална стойност. След като случката се е повторила и клиентката е стигнала до извода, че грешката е умишлена, а не случайна, тя си е потърсила правата в търговския обект и в последствие оттам са ѝ възстановили разликата.
Друга нелоялна търговска практика в пловдивските магазини опира до некоректно изписания грамаж на стоките с цена за килограм. "Ако на опаковката на продукта пише 150 грама, то на допълнително сложен етикет са отбелязани 200. Това често ми се случва при сиренето и кашкавала, които купувам от различни магазини в кв. "Кършияка", разказва друг потърпевш.
Често използван търговски трик, неволно или не, е разполагането на много етикети на малко разстояние един от друг под наредените на регал продукти. Това създава объркване сред потребителя и той често се заблуждава за търговската стойност на избрания от него артикул.
От в. "Марица" обясняват, че предприемачите прилагат тези нелоялни практики целогодишно, използвайки механизма на периодичните, например, седмични промоции при различни групи храни. Това важи особено за коледните промоции, тъй като, забързани в предпразничното си пазаруване, не всички хора обръщат внимание дали има разминаване на цените.