Потребителите връщат доверието си в икономиката

10.05.2010 | 11:13
по статията работи:
Според статистиката темпът на увлеличение на цените ще започне да се забавя
Потребителите връщат доверието си в икономиката

През април 2010 г. общият показател "доверие на потребителите" нараства с 6.4 пункта спрямо януарското си равнище, което се дължи на повишаване на доверието сред населението в градовете (с 8.5 пункта) и в по-малка степен - сред населението в селата (с 1.5 пункта).

Като цяло последната анкета показва намаляване на негативните очаквания за следващите дванадесет месеца по отношение на финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната и безработицата, което и покачва равнището на общия показател на доверие. По отношение на безработицата  предвижданията са, че ще има съкращаване на персонала и през следващите дванадесет месеца, но темповете значително ще се намалят (понижение на балансовия показател с 16.2 пункта), става ясно от представени днес данни на Националния статистически институт.

Същевременно обаче се запазват, дори в някои случаи се влошават, оценките по отношение на настоящето, като при населението в селата тази тенденция е по-силно изразена.  Така например общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се влошава в резултат на понижените оценки на потребителите в селата. Потребителите в градовете  запазват мнението си от преди три месеца. Според оценките на потребителите, отбелязани през април, финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца се е влошило още повече, като сред населението в селата влошаването е още по-голямо.

Потребителите продължават да считат, че и през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, като инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са в посока на забавяне на темпото на увеличение на цените .

Последната анкета отчита малко по-благоприятна обща оценка относно настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като същевременно се регистрира и повишение на стойността на балансовия показател относно намеренията за такива покупки през следващите дванадесет месеца. Малко по-позитивна е и нагласата на потребителите по отношение на извършването на разходи за "покупка на кола"  и за "подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца. Балансовият показател обаче, свързан с намерението за "покупка или построяване на жилище (вила)" в бъдеще, се понижава.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...