Притесненията на интернет потребителите за употребата и злоупотребата на данните за тяхната онлайн самоличност растат, сочи мащабно проучване, изготвено от Nokia Siemens Networks. Данните показват и, че потребителите имат голямо доверие в доставчиците на услугата за защита на информацията им.
Анкетата е проведена през септември 2009 година и обхваща 9,2 хил. души от 14 държави. Близо половината от участниците заявяват, че компаниите, които доставят фиксирани или мобилни комуникационни услуги трябва да бъдат „полезен партньор", оказващ помощ при управлението и защитата на „цифровия ни Аз". За огромен брой от респондентите (82%) защитата на данните е от съществено значение, 76% се опасяват от нарушение на тайната на данните, а 45% вече усещат липсата на контрол относно случващото се с дигиталната им самоличност.
Телекомуникационните компании са сред организациите, на които потребителите имат голямо доверие. По този показател те могат да се сравнят със застрахователни компании и правителствата на държавите, показват данните от проучването. Това не е изненадващо за представителите на Nokia Siemens Networks - „Телекомите общуват със своите клиенти от дълго време", коментират от компанията.