През октомври 2011 г. общият показател на доверие на потребителите намалява с 3 пункта спрямо равнището си от преди три месеца. Понижението се дължи на намаленото доверие както сред населението в градовете, така и сред това в селата - съответно с 3.5 и 1.7 пункта.
Като цяло наблюдението през октомври показва увеличаване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с юли. Това става ясно от информацията на Националния статистически институт (НСИ).
Мненията за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение. В резултат от това балансовите показатели намаляват съответно с 1.7 и 2.7 пункта.
Потребителите, живеещи в градовете, считат, че финансовото състояние на техните домакинства понастоящем е относително по-добро в сравнение с три месеца по-рано. В същото време сред населението в селата оценките са по-резервирани. Като цяло в очакванията за следващите дванадесет месеца обаче като цяло песимизмът се засилва.
По-неблагоприятни в сравнение с юли са и оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца (балансовият показател се покачва с 3.1 пункта). Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът също се увеличава. Очакванията се изместват към по-негативните оценки като балансовият показател се повишава със 7.5 пункта.
Последната анкета отчита влошаване (от 1.1 пункта) на общата оценка да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба в настоящата ситуация. Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за подобрения в дома, закупуването или построяването на жилище и покупка на кола през следващите дванадесет месеца.