Потребителите остават песимисти за развитието на икономиката

10.05.2012 | 11:18
по статията работи: Петър Чернев
Общият показател "доверие на потребителите” запазва януарското си равнище, отчитат от НСИ
Потребителите остават песимисти за развитието на икономиката

През април 2012 г. общият показател „доверие на потребителите” запазва януарското си равнище. (В началото на годината показателят отчете намаление с 2.2 на сто спрямо октомври. Тогава от НСИ обясниха, че промяната се дължи изцяло на влошаване на потребителското доверие сред населението в градовете).

Според оценките на потребителите има известна положителна промяна във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца. Очакванията на  живеещите в градовете са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано. Това става ясно от данните на Националния статистически институт (НСИ).

Общата оценка за бюджета на домакинствата се повишава с 1 пункт спрямо януари 2012 г. Подобряването на семейните финанси в сравнение с три месеца назад в по-голяма степен засяга селското население (6.5 пункта увеличение на балансовия показател).

Мненията на потребителите относно развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са  леко влошени спрямо предходното наблюдение.

По-неблагоприятни в сравнение с януари са и оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца, като инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца (увеличение на балансовия показател с 3.6 пункта). По отношение на безработицата преобладават предвижданията, че ще има съкращаване на персонал и през следващите месеци, но с по-умерено темпо (понижение на балансовия показател с 3.1 пункта) в сравнение с изразените мнения през януари 2012 година.

Последната анкета отчита леко подобрение на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Същевременно обаче потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” и за „покупка или построяване на жилище (вила)” през следващите дванадесет месеца.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...