Почти половина от потребителите на Интернет търсачките предпочитат да използват Google. Компанията обаче среща трудности при навлизането в нови области. Това показват данните от проучването на Standard & Poor's.
48% от анкетираните съобщават, че използват Google най-често. Yahoo се използва от 20% от търсещите информация в Мрежата. 14% предпочитат MSN на Microsoft, 7% са се ориентирали към AOL.
Проучването показва, че Google се предпочита, поради точността и практическата значимост на информацията. Независимо от това, 6 от всеки 10 потребители на Google биха се насочили към друга търсачка, ако се предлага по-добра услуга.
По малко от една четвърт от потребителите заявяват, че със сигурност биха се абонирали за услугата Gmail на Google, ако предлага неограничено пространство и търсене сред получените и изпратените писма.
Според анализаторите от S&P, Google ще срещне трудности при предлагането на нови продукти и услуги, както и силна конкуренция от страна на Yahoo и Microsoft.
S&P оценява пазарната стойност на Google между 33 и 40 млрд. щ. д. /yahoo.com