Потребителска организация се обяви срещу рекламите във Facebook

23.11.2012 | 14:52
по статията работи: Елица Елефтерова
Активистите искат да разберат дали действията на Facebook отговарят на европейската директива за поверителност на електронната комуникация
Потребителска организация се обяви срещу рекламите във Facebook

Facebook трябва да спре непоисканите реклами към потребителите в северните европейски държави или ще бъде изправен пред съда. Това заяви норвежка потребителска организация, цитирана от АФП.

Активистите са изпратили официално писмо до Европейската комисия, с което искат да разберат дали действията на Facebook са в синхрон с европейската директива за поверителност на електронната комуникация. Те се интересуват и от възможността за поправки в европейските правила, създадени преди появата на Facebook.

От потребителската организация, подобно на други подобни организации в северния регион на Европа, иска да сложи край на нежеланите реклами, които се появяват в новинарския поток на страниците на потребителите.

Активистите са изпратили официално писмо до Европейската комисия, с което искат да разберат дали действията на Facebook са в синхрон с европейската директива за поверителност на електронната комуникация. Те се интересуват и от възможността за поправки в европейските правила, създадени преди появата на Facebook.

"Забранено е да се изпращат електронни реклами към потребители, които не са дали своето съгласие по имейл или SMS”, коментира защитничката на потребителските интереси Грий Нергаард. "Смятаме, че част от рекламите, които Facebook наричат "спонсорирани текстове", започват много да приличат на непоискани рекламни съобщения", допълва тя.

В зависимост от отговора на Европа норвежките власти могат да предприемат законодателни действия и евентуално да сложат край на тази практика. "Спонсорираните текстове" са вид реклами, които се показват страницата на потребителя, информирайки го, че някой негов контакт или приятел е like-нал продукт. Така се създава погрешното впечатление, че дадения продукт или компания наистина са одобрени от въпросния човек, без той да подозира за това.

"Системата еволюира дори още повече", коментира Нергаард. "Сега можете да получите подобна реклама дори без да ви излиза, че тя е харесана от ваш приятел". От социалната мрежа отговориха на обвиненията с твърдението, че спазват европейските и норвежките закони. Говорителят на Facebook за Северна Европа Ян Фредриксън заяви, че потребителите могат да избират да блокират този тип реклами в настройките на профила си.

Отговорът изглежда не задоволява Нергаард и нейните съмишленици. За норвежките активисти основният въпрос е да потребителите първо да бъдат попитани дали искат да получават тези реклами, а не рекламите да бъдат пускани по подразбиране, макар и с опция да могат да бъдат изключени.

През юни тази година Facebook достигна до извънсъдебно споразумение по дело в САЩ, в което потребители искаха 10 млн. долара за неоторизираното използване на тяхна информация и снимки при презентиране на "спонсорирани материали".

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...