Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за ноември, се понижи изненадващо до 10,7 пункта, показва последно проучване на немския институт GfK.
Това представлява отслабване на нагласите на германските потребители за втори пореден месец, след като през септември индексът GfK достигна многогодишен връх от 10,9 пункта.
„Основната причина за известното отслабване на потребителските нагласи е лекото понижаване на очакванията за личните доходи. Към момента темата за нарастващата инфлация дава най-голям повод за безпокойство сред немските потребители. Годишната инфлация през септември се повиши с 1,8%“, посочи Ролф Бюркл от института GfK.
От отделни важни подиндекси, които определят настройката на потребителите в Германия през октомври, понижение бележи единствено индексът, измерващ очакванията на потребителите за техните доходи в бъдеще, спадайки до 48,7 пункта от 52,7 пункта през септември.
Индексът, оценяващ желанието на германските потребители за големи по размер покупки, нарасна през настоящия месец до 59,2 пункта от 57,0 пункта през септември, което е знак, че домакинствата в страната запазват склонността си за бъдещи покупки.
Индексът на икономическите очаквания на немските потребители нарасна през октомври още по-рязко до 43,5 от 33,4 пункта месец по-рано, наближавайки отново неговия юлски връх от 44,6 пункта.