През април 2017 година общият показател на потребителското доверие в България се понижава с 1,6 пункта спрямо неговото равнище в началото на годината, когато доверието на потребителите нарасна с 2,5 пункта до близо 10-годишен връх (най-високо ниво от пролетта на 2007-а година насам).
Според НСИ влошаването на индекса на потребителското доверие се дължи изцяло на понижение на доверието сред градското население.
Мненията на потребителите относно развитието на общата икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията има за следващите дванадесет месеца, също бележат леко влошаване в сравнение с предходното наблюдение, проведено през месец януари.
По-негативни са и прогнозите на потребителите в нашата страна относно безработицата през следващите дванадесет месеца, показват резултатите от последното проучване на НСИ.
Оценките за изменението на потребителски цени през последните дванадесет месеца са също по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано, докато инфлационният очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват. Относно финансовото състояние на домакинствата, оценките и очакванията на потребителите, живеещи в градовете са по-негативни, докато мненията на населението в селата бележат известно подобрение.
В същото време последната анкета на НСИ отчита малко по-благоприятна обща оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупки на предмети с дълготрайна употреба, както подобна тенденция се наблюдава и при намеренията на потребителите да извършат такива разходи през следващите дванадесет месеца.
Трябва да се има предвид, че показателят “доверие на потребителите“ на НСИ представлява средно аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на финансовото състояние на домакинствата, на общата икономическа ситуация в страната и на спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.