Потребителските центрове в ЕС защитават граждани, пострадали от Ейяфятлайокутл

04.05.2010 | 14:41
по статията работи:
ECC-Net, съвместно с Европейската комисия, издадоха наръчник за подаване на жалби, свързани с изригването на вулкана в Исландия
Потребителските центрове в ЕС защитават граждани, пострадали от Ейяфятлайокутл

Мрежата от Европейски потребителски центрове (ECC-Net), която се ползва от подкрепата на Европейската комисия и развива дейност във всички държави-членки (а също и в Исландия и Норвегия) публикува практически наръчник за подаване на жалби, предназначен да помага на потребители, засегнати от неотдавнашните нарушения в полетите, да упражнят своите потребителски права, гарантирани от законодателството на ЕС. Пакетът включва стандартен образец на жалба, данни за връзка с всички авиокомпании и друга информация от практическо естество, сред която и съвети за използването на процедурата за извънседебно производство в тези случаи.

Годишно ECC-Net разглежда 60 000 случая на потребители, които се обръщат към мрежата за съвет или съдействие за разрешаване на проблеми, с които са се сблъскали при трансгранично пазаруване или пътуване в рамките на ЕС. През 2009 г. повече от една пета от жалбите (22,5 %), разгледани от Европейските потребителски центрове, са засягали въздушния транспорт. През първата седмица от кризата, причинена от вулканичната пепел, броят на случаите, обработвани от мрежата, нарасна 7 пъти, коментират от мрежата. С възникването на проблема ECC-Net бе приведена в пълна готовност и центровете работеха в тясна връзка, за да гарантират осигуряването на координирана подкрепа за потребителите от ЕС.

Какви свързани с кризата жалби е разгледала мрежата?

Ето и само два примера от хилядите случаи, които разгледаха от националните Европейски потребителски центрове:

  • Европейски потребителски център в Белгия: пътник, закупил пакетна почивка, е закъсал с трите си деца поради анулиран полет. Туроператорът не го е пренасочил и е отказал да покрие разходите по допълнителните нощувки в хотел. Вследствие на това той бързо е останал без пари и хотелът е заплашил да го изгони или да конфискува паспорта му.
  • Европейски потребителски център в Ейре: Пътник от Ейре със сериозен здравословен проблем закъсал в Румъния. Лекарството му се е свършило и не е могло да бъде намерено на местния пазар, което, по думите на неговия лекар, е би могло да има сериозни последици за неговото здраве. Въздушният превозвач е отказал да го качи с приоритет на следващия възможен самолет, защото са били продадени повече билети, отколкото са местата в самолета.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...