Потребителските нагласи в Германия се подобряват, като за март индексът се увеличи до 9,5 пункта спрямо 9,4 пункта за февруари. Това става ясно от изследване на компанията за маркетингови проучвания GfK за потребителските нагласи. Според анализатори въпросът с бежанския поток все още не е оказал сериозно влияние върху гражданите, тъй като германците акцентират основно върху подобрението на пазара на труда. Потребителското доверие остава неповлияно и от евентуални терористични атаки.
В изследването се посочва, че очакванията за ръст на доходите се повишават, но не се наблюдава почти никаква промяна в перспективите за икономиката, а склонността към потреблението остава на същото равнище.
До 3,4 пункта от 4,2 пункта в началото на годината, се понижи индексът, измерващ икономическите очаквания през февруари.
Измервателят на очакванията за доходите се покачи до 56,7 пункта през февруари спрямо 47,2 пункта през януари. Така показателят достигна най-високото си ниво от ли месец миналата година.
Индексът, измерващ желанието на германските потребители за бъдещи покупки, остава на януарското си ниво от 52,7 пункта.
Очакванията са тази година икономиката на Германия да отчете ръст от близо 2%, като една от причините за това е състоянието на трудовия пазар в страната.