Потребителското доверието в Италия отбеляза изненадващо влошаване в началото на годината, но при солидно подобрение на бизнес доверието в трета по сила икономика на еврозоната, показват данни от последно проучване на италианската официална статистика Istat.
Ключовият индекс, оценяващ бизнес доверието сред италианските промишлени предприятия, нарасна през януари до 104,8 пункта от 103,7 пункта в края на 2016-а година при очаквания за негово леко влошаване до 103,3 пункта. По този начин индексът продължава да задържа над важното ниво от 100 пункта за 24-ти пореден месец.
Трябва да се има предвид, че индустриалният сектор на Апенините е от голяма важност, тъй като Италия е вторият по големина производител в Европа след Германия.
Общият индекс на икономическото бизнес доверие в Италия също отбеляза солиден растеж до 102,5 пункта от 100,2 пункта през декември благодарение както на подобрение на доверието в промишлената, така и сферата на услугите (повишение на индекса при услугите до 105,4 от 102,5 пункта) и в строителството (скок до 123,9 пункта от 120,4 пункта), но при влошаване на аналогичния индекс при търговията на дребно (спад от 107,5 до 103,3 пункта).
Индексът на италианската статистика Istat, измерващ потребителското доверие, обаче отбеляза в началото на настоящата година изненадващо рязък спад до 108,8 пункта от 110,9 пункта през декември при очаквания за по-скромно понижение към 110,0 пункта. Това негово влошаване се дължи на влошаване на настоящото и на бъдещото доверие на потребителите в икономиката на страната (съответно до 124,8 от 133,3 пункта и до 111,6 от 116,0 пункта).