Потребителското доверие в САЩ се срива преди президентските избори

25.10.2016 | 09:40
по статията работи: econ.bg
Индексът на потребителското доверие в САЩ падна през октомври до 98,6 пункта (тримесечно дъно) от 103,5 пункта през септември (низходяща ревизия от 104,1 пункта) при очаквания за по-скромно понижение до 101,5 пункта
Потребителското доверие в САЩ се срива преди президентските избори
Снимка: под лиценза на creative commons

Доверието на потребители в САЩ в икономическото развитие на страната се влоши изненадващо силно през октомври, отстъпвайки от едногодишен връх, достигнат месец по-рано, показва проучване на компанията Conference Board, което предполага, че американските домакинстват изглеждат предпазливи само две седмици преди президентските избори в страната.

Индексът на потребителското доверие в САЩ падна през октомври до 98,6 пункта (тримесечно дъно) от 103,5 пункта през септември (низходяща ревизия от 104,1 пункта) при очаквания за по-скромно понижение до 101,5 пункта. Въпреки това доста солидно понижение, потребителското доверие все още се намира недалеч от неговия пострецесионен пик, което е знак, че американците не изглеждат прекалено притеснени от изхода на предстоящите на 8-и ноември президентски избори с оглед на факта, че кандидатът на демократите - Хилари Клинтън води с доста комфортна преднина пред републиканеца Доналд Тръмп, според последните проучвания на общественото мнение.

Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се понижи до 83,9 пункта от 87,2 пункта (низходяща ревизия от 87,7 пункта), достигайки най-ниско ниво от юли насам, докато индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната,падна рязко през октомври до 120,6 пункта от 127,9 пункта през септември (низходяща ревизия от 128,5 пункта).

Потребителската оценка на текущите бизнес условия и на условията на трудовия пазар отчита известно отслабване, докато оптимизмът относно краткосрочните перспективи също бележи известно отстъпление, заяви Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board. В общ план потребителското доверие показва, че икономиката ще продължава да се разширява в краткосрочен план, но с относително умерено темпо, допълни тя.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...