Доверието на потребители в САЩ в икономическото развитие на страната се влоши изненадващо силно през октомври, отстъпвайки от едногодишен връх, достигнат месец по-рано, показва проучване на компанията Conference Board, което предполага, че американските домакинстват изглеждат предпазливи само две седмици преди президентските избори в страната.
Индексът на потребителското доверие в САЩ падна през октомври до 98,6 пункта (тримесечно дъно) от 103,5 пункта през септември (низходяща ревизия от 104,1 пункта) при очаквания за по-скромно понижение до 101,5 пункта. Въпреки това доста солидно понижение, потребителското доверие все още се намира недалеч от неговия пострецесионен пик, което е знак, че американците не изглеждат прекалено притеснени от изхода на предстоящите на 8-и ноември президентски избори с оглед на факта, че кандидатът на демократите - Хилари Клинтън води с доста комфортна преднина пред републиканеца Доналд Тръмп, според последните проучвания на общественото мнение.
Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се понижи до 83,9 пункта от 87,2 пункта (низходяща ревизия от 87,7 пункта), достигайки най-ниско ниво от юли насам, докато индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната,падна рязко през октомври до 120,6 пункта от 127,9 пункта през септември (низходяща ревизия от 128,5 пункта).
Потребителската оценка на текущите бизнес условия и на условията на трудовия пазар отчита известно отслабване, докато оптимизмът относно краткосрочните перспективи също бележи известно отстъпление, заяви Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board. В общ план потребителското доверие показва, че икономиката ще продължава да се разширява в краткосрочен план, но с относително умерено темпо, допълни тя.