Индексът на потребителското доверие в еврозоната се понижи през февруари до -6,2 пункта от -4,8 пункта през предходния месец и при средна прогноза за индекс на ниво от -4,9 пункта, показват предварителни данни от редовно месечно проучване на Европейската комисия.
Това представлява тримесечно дъно на потребителско доверие и негово първо влошаване от август 2015-а година насам, но след като през януари потребителското доверие нарасна до 21-месечен връх от -4,8 пункта (най-солидното ниво на потребителско доверие в региона от април 2015 година).
Влошаването на потребителската настройка вероятно е свързано с рязкото нарастване на инфлацията в последно време и с оглед на предстоящата серия важни избори в редица водещи икономики от еврозоната, които могат да доведат до нарастване на влиянието на националистически партии, залагащи на политики против еврото и ЕС.
Първият месец от управлението на новия президент на САЩ Доналд Тръмп също може би е допринесъл за намаляване на доверието на европейските потребители.