Индексът на потребителското доверие в еврозоната нарасна през декември до -4,9 пункта от -5,1 пункта в края на 2016-а година при средна прогноза за малко по-солидно подобрение до -4,8 пункта, показват предварителни данни от редовно месечно проучване на Европейската комисия.
Това представлява най-солидното ниво на потребителско доверие в региона от април 2015 година, като в същото време се запазва тенденцията на негово трайно повишение в сила от второто тримесечие на предходната година.
Продължаващото подобрение на доверието на потребителите вероятно отразява ниските нива на безработица и умереното икономическо възстановяване в региона. На този етап има все още доста оскъдни признаци, че потребителите изглеждат по никакъв начин притеснени от перспективите за солидно представяне на антиевропейските партии на предстоящите през настоящата година важни избори в Германия, Франция, Холандия и вероятно в Италия.
В същото време индексът, измерващ потребителското доверие в целия ЕС нарасна през януари с 0,3 пункта до -4,3 пункта.
Окончателните данни на Европейската комисия за потребителското доверие в еврозоната през януари ще бъдат оповестени в края на месец (на 30-ти януари 2017-а), когато ще бъдат оповестени и данни за икономическото и бизнес доверието в региона.