Кодова дума за SMS-играта на Econ.bg (за периода 26-28 април 2011 г.): ROJDEN
Повече за играта ще научите ТУК. Участвайте, за да спечелите големите награди, които раздаваме по случай 10-ия рожден ден на Econ.bg!
Потреблението на мобилни телефони у нас е спаднало с 20% през 2010 г. спрямо предходната година. Това съобщи Владимир Ямалиев, търговски директор на Global Net Solutions, търговски партньор на Globul.
Докато в България има спад в мобилната комуникация, в световен мащаб има ръст в продажбата на "смарт" телефоните. Ямалиев уточни, че по дефиниция всички телефони вече са "смарт" (т.е. "умни").
Потреблението на мобилния интернет в момента в България обаче е най-ниското в целия ЕС. Обяснението е, че услугата все още е скъпа за родните потребители. Въпреки това, се окачва тази година да има ръст.
Друга тенденция на пазара на мобилни комуникации е, че операторите започват все по-често да предлагат атрактивни телефони на изгодни цени. Масовият потребител се възползва от това, но все още добавената стойност за операторите е много малка, защото трафикът е нисък.
Може би заради кризата клиентът предпочита да си вземе нов мобилен телефон при подновяване на съществуващ договор или при сключване на нов, а не да го плати в кеш. И през 2011 година се запазват предпочитанията към евтините апарати, които са в ценовия диапазон от 100 до 200 лева. Нарастват обаче и клиентите, които купуват скъпи телефони, отчитат от Global Net Solutions.
И трите мобилни оператора се фокусират върху комплексните услуги като телевизия, интернет и др. Иновацията ще е движеща и за трите оператора за привличането на повече клиенти и чрез нея ще се компенсира спадът на потреблението, категоричен е Ямалиев.