Почти една трета от децата в столичните училища на възраст между 10 и 14 години са били подложени на кибертормоз поне веднъж годишно през последната учебна година. Това съобщи Методи Коралов, преподавател по психология в Нов български университет, като цитира резултати от ръководено от него проучване на Дружеството на психолозите в България.
Изследването е проведено сред 1643 ученици от III до IV клас от пет софийски училища в периода април-май 2010 година. То е част от проект "Превенция на кибертормоза в училище" по инициатива на УНИЦЕФ-България.
Според Иван Игов, координатор на проекта, кибертормозът представлява жестоко отношение на дете към друго дете чрез злонамерено използване на технически средства, най-често мобилен телефон и интернет. Той посочи, че най-честите форми на кибертормоз са пускане на клюки или слухове в социалните мрежи, обидни обаждания по мобилен телефон, заплашителни смс-и, пускане на неприлични и фалшиви снимки.
Около 29% от децата не споделят с никого, че са станали жертва на кибертормоз. Едва 24% са казали на учителите си, че са тормозени. Най-често се споделя с майката, но много малко от родителите и учителите знаят какво е кибертормоз и как могат да се справят с него