Около 40 на сто или близо 4 от 10 българи въобще не си купуват мебели. Това показват данни от национално проучване, напрено от "Тренд", които са огласени на годишната конференция на Браншовата камара на дървообработващата и мебелна промишленост (БКДМП). Делът е по-висок от средния сред най-младите (под 30 г.) и най-възрастните (над 70 г.), и хората с месечен доход на домакинството до 1000 лв., както и живеещите в малките градове и селата.
Само 4 на сто от българите купуват мебели често - веднъж или няколко пъти в годината. Близо една пета (19 на сто) осъществяват такава покупка веднъж на няколко години, като най-често това са хора в активна възраст между 30 и 60 г., висшистите, хората с доход на домакинството над 2000 лв. и живеещите в столицата. Водещият фактор при покупката на мебели за българите е цената.
Данните на проучването сочат, че най-често сменяните мебели са леглата и матраците - половината от хората, които купуват мебели, са дали този отговор. Една трета посочват, че най-често сменят столовете, малко над една четвърт (26 на сто) - диваните и креслата.
Близо половината българи (44%) предпочитат мебели, произведени в България. Според участниците в анкетата водещи фактори за избора на продукцията, произведена в България, са гаранцията за качество, по-приемливата цена и подкрепата на местния бизнес.